Poznajemy Śląsk Cieszyński #1

18 września wybraliśmy się autokarem do Cieszyna, aby poznać początki Księstwa Cieszyńskiego. Pierwszym punktem wycieczki był kościół pw. św. Jerzego. Ksiądz Marcin Wróbel przybliżył nam historię tego miejsca oraz ukazał piękno świątyni, która niegdyś znajdowała się poza murami miasta w otoczeniu pierwszego cieszyńskiego szpitala dla ubogich i wędrowców.

Następnie powędrowaliśmy na Wzgórze Zamkowe, podziwialiśmy Pałac Myśliwski, weszliśmy do wnętrza Rotundy św. Mikołaja i wspięliśmy się na szczyt Wieży Piastowskiej. Napotkaliśmy także na swojej drodze replikę armaty z przełomu XVII i XVIII wieku wykonaną w pracowni Czesława Kanafka, mieszkańca naszej gminy, Piękne widoki i tajemnice ukryte w średniowiecznych murach budziły nasz podziw.

Kolejnym celem naszej wędrówki był cieszyński rynek. Po drodze zwiedziliśmy także Książnicę Cieszyńską oraz Dom Narodowy, które kryją wiele drogocennych i wyjątkowych na skalę kraju skarbów. Na trasie mijaliśmy piękne kamienice przypominające o niezwykłym bogactwie miasta za czasów rządów dynastii Habsburgów, Nie od parady Cieszyn nazywany jest małym Wiedniem.

Garść ciekawych informacji podczas spaceru po Cieszynie przekazał nam przewodnik i historyk Wojciech Grajewski. To był wspaniały dzień!